Proste sposoby na zwiększenie higieny w food trucku
Oferujące smaczne, sycące i różnorodne potrawy, food trucki już na dobre zadomowiły się w Polsce, odnajdując swoje miejsce nie tylko na różnorakich festiwalach, ale też ulicach dużych miast i deptakach górskich, nadmorskich i wszelkich innych miejscowości wypoczynkowych. Niestety, podczas jedzenia pysznych dań i przekąsek w plenerze, trudno zapewnić odpowiedni poziom higieny mającym brudne ręce klientom.
Czysta przyjemność jedzenia
O tym, aby nie jeść niczego brudnymi rękoma uczeni jesteśmy już w przedszkolu, w którym dzięki rozmaitym, często nowatorskim i wykorzystującym najnowszą technologię programom edukacyjnym dowiadujemy się, czym są zarazki i bakterie i jak szkodliwe mogą być dla naszego zdrowia. Nic zatem dziwnego, że dla wielu osób kupowanie nawet najprzyjemniej pachnącego i prezentującego się jedzenia w mobilnym punkcie gastronomicznym, który nie daje możliwości umycia dłoni przed posiłkiem, jest istotnym problemem, wpływającym na decyzję o kupnie posiłku. Zgodnie z badaniami firmy Tork, międzynarodowego producenta produktów i rozwiązań higienicznych, obejmujących dozowniki do mydła i ręczników papierowych wraz z materiałami eksploatacyjnymi do nich i środkami do czyszczenia mających kontakt z żywnością powierzchni, aż 43% osób rezygnuje z zakupu oferowanego przez food trucki i inne tego typu obiekty małej gastronomii jedzenia, właśnie ze względu na brak akcesoriów pozwalających zadbać o czystość rąk.
Mydło na kółkach
Wydawać by się mogło, że klienci tak dużą wagę przykładający do higieny swoich dłoni stanowią mniej liczną grupę, zwracającą uwagę na przenoszenie zarazków i bakterii podczas kupowania posiłków w małych, mobilnych jadłodajniach, sprzedających swoje wyroby w przestrzeni miejskiej, blisko ruchliwych ulic lub cechujących się dużym natężeniem ruchu miejsc publicznych. Tymczasem jednak okazuje się, że potrzeba zadbania o czystość rąk przed posiłkiem, jest uniwersalna i daje o sobie znać w każdych warunkach. Firma Tork przekonała się o tym, kiedy przygotowała na odbywający się w Rio zjazd food trucków specjalną ciężarówkę, przygotowaną w ramach eksperymentu „Mydło na kółkach”. Do oferującego mydło i jednorazowe papierowe ręczniki pojazdu tego producenta szybko ściągnęły tłumy ludzi, szukających sposobu na umycie swoich rąk przed zamówieniem posiłku z którejś z pozostałych, sprzedających jedzenie, ciężarówek. Jak zatem widać, klientom zależy nie tylko na tym, aby zjeść ciepły, smaczny i estetyczny posiłek – chcą go także spożyć w jak najbardziej higienicznych, odpowiadających im warunkach.
Na drodze do zwiększenia higieny
Zagwarantowanie konsumentom sposobów na zapewnienie sobie większego stopnia higieny wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się to wydawać. Nieznaczną, a mającą duży wpływ na czystość, zmianą, może być nawet wprowadzenie zwykłego ogólnodostępnego pojemnika na serwetki, który pozwoli w łatwy sposób dozować małe papierowe chusteczki, mogące być wykorzystane do wycierania rąk, ust, a nawet, w razie potrzeby, ubrań. Chcąc być pozytywnie postrzeganym przez klientów warto przy tym pójść krok dalej, wyposażając mobilne kuchnie w dyspensery mydła oraz płynów antybakteryjnych, pozwalające na szybką i wygodną dezynfekcję rąk, która nie wiąże się z dodatkowym bałaganem i nie powoduje dodatkowego zużycia wody. Dbając o czystość należy też pamiętać o utrzymaniu porządku, który najprościej osiągnąć wyznaczając miejsca do wyrzucania śmieci oraz papierowych ręczników i umieszczając w nich odpowiednio pojemne kubły na odpady.
Przyjemne z pożytecznym
Warto pamiętać, że zapewnienie klientom możliwości umycia dłoni wiąże się nie tylko ze zwiększeniem higieny i uniknięciem ewentualnego, wynikającego z jedzenia za pomocą brudnych rąk, zatrucia pokarmowego, ale też wzmocnieniem relacji z konsumentem. Odwiedzający małą gastronomię i mobilne punkty z jedzeniem goście zawsze szczególnie doceniają możliwość odświeżenia się oraz zjedzenia posiłku w jak najbardziej sprzyjających warunkach i dostarczenie im ręczników papierowych oraz serwetek z pewnością będzie gestem, który docenią i zapamiętają.
Ryszard Kurek
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment publikacji (tekst, grafika, obrazy, zdjęcia, pliki oraz inne dane) prezentowany w sklepie internetowym OLE.PL nie może być powielany lub rozpowszechniany w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Wszelkie znaki towarowe, znaki graficzne, nazwy własne i inne dane są chronione prawem autorskim i należą do ich właścicieli.