Chiny od kilku lat bardzo mocno stawiają na rozwój turystyki w swoim kraju i w związku z tym wzięto standardy toalet publicznych pod lupę. Okazuje się, że w większości chińskich toalet nie ma papieru toaletowego, a po części jest to spowodowane masowymi kradzieżami. Aby walczyć z tym procederem już w kilku miastach wprowadzono w publicznych toaletach system rozpoznawania twarzy. Oprócz tego wdraża się również inne innowacje jak np. wi-fi lub dodatkowy papier toaletowy na QR Code.
W 2018 roku zainstalowano system rozpoznawania twarzy w ośrodku sportowym w Changsha w prowincji Hunan. Każda osoba skanująca swoją twarz otrzymuje 40 cm papieru toaletowego, co ma na celu ograniczenie zużycia i zapobieganie kradzieżom. Nie da się jednak ukryć, że taka długość może się okazać niewystarczająca. System wykrywa również, czy w danej kabinie toaletowej ktoś przebywa dłużej niż 10 minut, co ma pomóc chronić ludzkie życie w przypadku nagłych wypadków.
Toalety dostarczają również darmowego wi-fi oraz możliwość podładowania telefonu. Ponadto system dostarcza takich informacji o budynku jak temperatura, wilgotność powietrza, całkowite zużycie wody i elektryczności oraz długość czasu zajmowania kabin toaletowych.
Poprzez unowocześnienie toalet oraz wyeliminowanie kradzieży Chiny chcą zmieniać przyzwyczajenia swoich obywateli tak, aby sami dbali o wspólne dobro i rozważnie korzystali z publicznych toalet. Ponad 30 toalet w dystrykcie Chongqing zostało wyposażonych w automatyczne dozowniki papieru toaletowego, które po zeskanowaniu kodu smartfonem dozują papier o długości 80 cm, co już wydaje się wystarczającą ilością. Władze dystryktu zamierzają rozszerzyć tą technologię na 150 kolejnych toalet.
Artykuł powstał na podstawie artykułu Mandy Zuo z South China Morning Post.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment publikacji (tekst, grafika, obrazy, zdjęcia, pliki oraz inne dane) prezentowany w sklepie internetowym OLE.PL nie może być powielany lub rozpowszechniany w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Wszelkie znaki towarowe, znaki graficzne, nazwy własne i inne dane są chronione prawem autorskim i należą do ich właścicieli.